Matvarer på døra: Doblet etterspørsel

Coronakarantene gir gode dager for netthandel. Men det er én ting du må sjekke før du handler, advarer Forbrukerrådet.

LETTVINT: Mathandel på nett blir stadig mer vanlig, bare husk å sjekke abonnementvilkår hos nettbutikken før du kjøper varene. Foto: Scanpix
LETTVINT: Mathandel på nett blir stadig mer vanlig, bare husk å sjekke abonnementvilkår hos nettbutikken før du kjøper varene. Foto: Scanpix Vis mer
Publisert
Sist oppdatert

Denne artikkelen ble først publisert på nettsiden vi.no. Dette innholdet er nå overført til kk.no. Les mer om overføringen

Denne artikkelen ble først publisert 14.mars 2018, og oppdatert 11.mars 2020.

Følg oss på Facebook og Instagram, og motta nyhetsbrev ved å registrere deg her.

(Vi.no): - Vi har tidvis opptil dobbelt så høy etterspørsel som normalt, sier administrerende direktør Karl Alveng Munthe-Kaas i Kolonial.no, som er en rein nettbutikk for dagligvarer.

- I praksis vil det si at vi når maks kapasitet tidligere på dagen, og noen kunder vil oppleve å få beskjed om at vi ikke kan levere til neste dag men må bestille til dagen etter.

Oppdatert 13.mars: Kolonial.no har for tiden en ukes leveringstid ifølge Dagbladet. De jobber nå for å skaffe flere sjåfører, blant annet gjennom samarbeid med bedrifter som må permittere ansatte.

Munthe-Kaas vet ikke hvor stor del av de nye kundene som sitter i karantene, eller om noen av dem er i hjemme-isolasjon med påvist smitte. Men sjåførene som leverer mat på døra melder tilbake at flere kunder opplyser at de sitter i karantene ved bestilling. Når du bestiller mat blir du bedt om å opplyse om dette.

Les artikkelen gratis

Logg inn for å lese eldre artikler. Det koster ingenting, gir deg tilgang til arkivet vårt og sikrer deg en bedre brukeropplevelse.

Gå til innlogging med

Vi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.