OPERA! Ringen av Wagner i Leipzig

OPERA! Ringen av Wagner i Leipzig

La drømmen om å høre hele Wagners Nibelungens ring gå i oppfyllelse: Fire forestillinger fordelt på fire dager, og til sammen mellom 14 og 16 timer.

Høydepunkter:
√ Den komplette Nibelungens ring
√ Flott hotell rett ved operaen
√ Historiske byvandringer og guidet omvisning på Bach-museet
√ Mulighet for utflukt til Dresden og Wagners hjem

Operasyklusen tar utgangspunkt i nordiske sagaer og tyske heltekvad og er et av operahistoriens største verk; fire  forestillinger fordelt på fire dager, og til sammen mellom 14 og 16 timer.

Sammen med vår dyktige reiseleder Jan Heider skal vi på hyggelige byvandringer og oppleve musikkens Leipzig. Vi får blant annet oppleve Bach-museet og Thomaskirken, vi nyter lunsj på den historiske Auerbachs Keller og det blir tid til å utforske byen ytterligere på egenhånd eller sammen med reiseleder. Det blir også mulighet for ekstra utflukt til Dresden og Wagners hjem.

Vi bor på flotte Radisson Blu, bare et steinkast fra operahuset. Her reiser du med en eksklusiv gruppe med maks 25 plasser!

Prisen inkluderer:
Fly t/r Oslo – Berlin med alle skatter og avgifter
Transport t/r flyplass – hotell
6 netter med frokost på Radisson BLU Hotel ****
Billetter til Ringens fire forestillinger, kat 3
Opera-tallerken med 1 drikke på siste forestilling
3-retters middag på hotellet ankomstdag
Byvandringer med reiseleder
Guidet omvisning på Bach-museet
2-retters lunsj på Auerbachs Keller
Norsk reiseleder

Ikke inkludert:
Avbestillings- og reiseforsikring
Øvrige måltider og tips
Ekstra utflukt til Dresden med lunsj og omvisning Wagners hjem – kr 1 230,-
Tilslutning fra andre byer

Tilvalg/Utflukter

Dette bør bestilles samtidig med reisen og senest 60 dager før avreise.

  • Vær oppmerksom på at dette programmet er veiledende og endringer kan forekomme.

    F= Frokost / L= Lunsj / M= Middag

  • DAG 1Ankomst (M)

    Vi ankommer Berlin og tar buss inn til hotellet. På kvelden spiser vi middag sammen på hotellet.

  • DAG 2Byvandring og opera (F, L)

    Vi starter dagen med en byvandring i musikkens Leipzig. Vi får blant annet en guidet omvisning på Bach-museet og vi nyter lunsj på den historiske Auerbachs Keller.

    På ettermiddagen er det tid for vår første forestilling på Opera Leipzig; «Das Rheingold»

    Byvandring og opera (F, L)
  • DAG 3Fridag og opera (F)

    Dagen er fri til å utforske byen på egenhånd, eller sammen med reiseleder.

    På ettermiddagen står andre forestilling for tur; «Die Walküre»

    Fridag og opera (F)
  • DAG 4Valgfri utflukt til Dresden (F)

    I dag blir det mulighet til å være med reiseleder på en heldags utflukt til flotte Dresden, som bare ligger 1 time med buss fra Leipzig. Her gjør vi en byvandring og vi får en omvisning i Wagners hjem (Lohengrin House & Jagdschloss). Vi spiser felles lunsj underveis og setter kursen mot Leipzig igjen på ettermiddagen.

    Pris inkl. lunsj kr. 1 230,- pr. pers.

    Valgfri utflukt til Dresden (F)
  • DAG 5Fridag og opera (F)

    Dagen er fri til å utforske byen på egenhånd, eller sammen med reiseleder.

    På ettermiddagen står tredje forestilling for tur; «Siegfried»

  • DAG 6Fridag og opera (F, lett måltid)

    Fridag. De som ønsker kan bli med reiseleder til «The Battle Monument of Leipzig» (Völkerschlachtdenkmal).

    Siste forestilling hvor vi i pausen får servert «Opera Plate» inkl. 1 drikke; «Götterdämmerung»

    Fridag og opera (F, lett måltid)
  • DAG 7Hjemreise (F)

    Etter frokost sjekker vi ut og bussen tar oss til flyplassen for hjemreise til Norge.

  • Das Rheingold
    Prelude to the scenic festival Der Ring des Nibelungen | Text by the composer | In German with supertitles | Playing time ca. 2 3/4 hours | No intermission

    Conceived as a preliminary evening to Wagner’s interpretation of world mythology, »Das Rheingold« introduces the central themes of this tetralogy: »Only he who renounces the power of love« can form the Rheingold into a ring that promises its bearer power over the world. It is the low E-flat in the strings that gives us the musical manifestation of the idea of a natural primitive state. But once Alberich steals the Rheingold, a chain of events are set in motion: Wotan’s megalomaniacal plan to build a structure representative of gods’ long-lost authority is followed by Alberich’s betrayal at Wotan and Loge’s hand and Alberich’s subsequent curse. The murder of Fasolt by his brother Fafner ensues. Not even Erda, with her wisdom and warning, can stop the chain of events from unfurling.

    To coincide with the Wagner anniversary in 2013, the Oper Leipzig kicks off a new staged production of the Ring des Nibelungen, together with the Gewandhaus Orchestra under the direction of Intendant and General Music Director Prof. Ulf Schirmer. Das Rheingold isn’t just the shortest of the four operas, but also the most comical. Gods are, after all, just like men…

    Musikalische Leitung Ulf Schirmer, Inszenierung Rosamund Gilmore, Bühne Carl Friedrich Oberle, Kostüme Nicola Reichert, Licht Michael Röger, Dramaturgie Christian Geltinger, Gewandhausorchester

    Mitwirkende

    • Fricka – Karin Lovelius
    • Freia – Gal James
    • Erda – Marina Prudenskaya
    • Woglinde – Magdalena Hinterdobler
    • Wellgunde – Sandra Maxheimer
    • Floßhilde – Sandra Janke
    • Wotan – Tuomas Pursio
    • Donner – Anooshah Golesorkhi
    • Froh – Alvaro Zambrano
    • Loge – Thomas Mohr
    • Fasolt – Sebastian Pilgrim
    • Fafner – James Moellenhoff
    • Alberich – Werner van Mechelen
    • Mime – Dan Karlström

    Die Walküre
    First day of the scenic festival Der Ring des Nibelungen | Text by the composer | In German with supertitles | Playing time ca. 5 hours | Two intermissions

    Wotan, spurred on by his wife Fricka, the protectress of honor, orders the death of his son, the Walsung Siegmund. Brünnhilde defies her father Wotan’s will, however.

    Siegmund was placed on Earth as a hero to bring back the Ring of Power to the gods. On his mission, he meets his twin sister, Sieglinde, and falls in love with her. When Siegmund falls in battle, Brünnhilde flees with the now-pregnant Sieglinde to Valhalla. Wotan enacts his punishment, banishing Brünnhilde to a rock ringed in fire, where she is to sleep forever.

    Richard Wagner’s The Valkyrie is a drama in and of itself. For this reason, this second part of the »Ring« tetralogy is often programmed as a single piece on an opera house’s season. It uniquely captivates the listener through its clear musical dramaturgy, as well as through such musical highlights as Siegmund’s Spring Song, Brünnhilde’s Pleading, the Ride of the Valkyries, and Wotan’s Farewell. Not least because of the various incestuous entanglements, The Valkyrie is an enthralling familial drama.

    Musikalische Leitung Ulf Schirmer, Inszenierung Rosamund Gilmore, Bühne Carl Friedrich Oberle, Kostüme Nicola Reichert, Licht Michael Röger, Dramaturgie Christian Geltinger, Gewandhausorchester.

    Mitwirkende

    • Sieglinde – Meagan Miller
    • Brünnhilde – Allison Oakes
    • Fricka – Karin Lovelius
    • Gerhilde – Gal James
    • Ortlinde – Magdalena Hinterdobler
    • Waltraute – Monica Mascus
    • Schwertleite – Sandra Janke
    • Helmwige – Daniela Köhler
    • Siegrune – Sandra Maxheimer
    • Grimgerde – Marta Herman
    • Rossweiße – Christiane Döcker
    • Siegmund – Robert Dean Smith
    • Hunding – Randall Jakobsh
    • Wotan – Simon Neal
    • Grane – Ziv Frenkel

    Siegfried
    Second day of the scenic festival Der Ring des Nibelungen | Text by the composer | In German with supertitles | Playing time ca. 5 hours | Two intermissions

    The Young Siegfried (the original title of Wagner’s libretto) tells the story of the son of Siegmund and Sieglinde, the Wälsung pair. After his father’s death at Hunding’s hand, and his mother’s death in childbirth, Siegfried is raised by Mime. Siegfried tells the story of a young man railing against his foster father, who, though he claims to have the boy’s best interests at heart, is only interested in Siegfried as a part of his plan to claim the treasure of the Niebelungen from Fafner the dragon. Only one who has no fear can defeat Fafner. And so Siegfried forges his sword, slays Fafner, and claims the ring and the Tarnhelm for himself.

    In defeating Fafner, Siegfried matures into an adult. He can now understand the woodbird’s song, and its warning that Mime wants to kill him. He kills Mime. He even defeats the Wanderer (his grandfather Wotan in disguise), destroying his spear in the process, and subsequently makes his way to the fiery rock where Brünnhilde is held captive in sleep. His love for Brünnhilde causes him to forget his own mission.

    The third part of Wagner’s tetralogy, often referred to as the scherzo of the four, is a mixture of comedy and fairy tale. Wagner musically brings to life the elemental powers that first appeared in Rheingold and were so vital to that piece. They form a central theme for director Rosamund Gilmore’s interpretation of the complete cycle. Intendant and General Music Director Ulf Schirmer conducts the Gewandhaus Orchestra.

    Musikalische Leitung Ulf Schirmer, Inszenierung Rosamund Gilmore, Bühne Carl Friedrich Oberle, Kostüme Nicola Reichert, Licht Michael Röger, Dramaturgie Christian Geltinger, Gewandhausorchester.

    Mitwirkende

    • Erda – Marina Prudenskaya
    • Brünnhilde – Elisabet Strid
    • Stimme des Waldvogels – Bianca Tognocchi
    • Siegfried – Stefan Vinke
    • Mime – Dan Karlström
    • Der Wanderer – Simon Neal
    • Alberich – Tuomas Pursio
    • Fafner – Randall Jakobsh

    Götterdämmerung
    Third day of the scenic festival Der Ring des Nibelungen | Text by the composer | In German with supertitles | Playing time ca. 5 3/4 hours | Two intermissions

    “They are rushing toward their own ruin, they who are so confident of their own existence,” prophesies Loge at the end of Rheingold. And then, in Walküre, Wotan becomes painfully aware that he’s borrowed more than he can afford in order to build Valhalla, and confides in his daughter Brünnhilde that his plans have foundered – and that he wishes only for the end. Time and again, Alberich’s curse strikes, always demanding a new sacrifice: Love or power — but never both. Siegmund and Sieglinde, the twin lovers, tasted the power of the Ring, and fell victim to its curse. But one final hope remains, one final chance to win the Ring of the Nibelungs back from Fafner. Siegfried, a new hero, who never learned to be afraid. But this naive child of nature is bound to fall victim to the ice-cold machinations of an ever-coarsening society, in which love, friendship, truth, and loyalty are increasingly disregarded. In the end, a complete collapse of the existing world is the only way to guarantee a new beginning. Wagner’s The Twilight of the Gods describes the transition from nature to civilization, from the world of gods to the world of men, from legend to reality – until the apocalyptic moment when nature returns, with all of her force. The myriad musical motives coalesce in this, the final part of Wagner’s tetralogy. They culminate in Brünnhilde’s immolation scene, when once again the entire world of the Ring passes before our eyes. The Twilight of the Gods is perhaps the most exciting story that Wagner ever wrote: A thrilling psychological tale of love, power, and betrayal, and performing the opera is a tour de force for soloists, choir and orchestra. Ulf Schirmer, managing director and general music director of the Oper Leipzig, leads the Gewandhausorchester.

    Musikalische Leitung Ulf Schirmer, Inszenierung Rosamund Gilmore, Bühne Carl Friedrich Oberle, Kostüme Nicola Reichert, Licht Michael Röger, Choreinstudierung Thomas Eitler-de Lint, Dramaturgie Christian Geltinger, Opernchor, Gewandhausorchester

    Mitwirkende

    • Brünnhilde – Christiane Libor
    • Gutrune – Gal James
    • Waltraute – Karin Lovelius
    • 1. Norn – Karin Lovelius
    • 2. Norn – Kathrin Göring
    • 3. Norn – Magdalena Hinterdobler
    • Woglinde – Magdalena Hinterdobler
    • Wellgunde – Sandra Maxheimer
    • Floßhilde – Sandra Janke
    • Siegfried – Thomas Mohr
    • Gunther – Tuomas Pursio
    • Alberich – Werner van Mechelen
    • Hagen – Sebastian Pilgrim
    • Tanz (Grane) – Ziv Frenkel

Radisson BLU Hotel, Leipzig ****
Augustusplatz 5-6
D-04109 Leipzig

Godt designhotell som ligger i hjertet av Leipzig, bare 150 meter fra Gewandhaus Konserthall og Augustusplassen trikkestopp. Både togstasjonen, den historiske Nikolaikirken og Leipzig Operahus ligger like ved.

Hotellet har restaurant, bar, roomservice og treningsrom.

Rommene er dekorert i varme farger og moderne møbler, alle med air condition, flatskjerm TV, safe, hårtørker og gratis WiFi.

  • For å delta på turen må du være selvhjulpen og kunne håndtere din egen bagasje. Det kan ikke forventes at våre reiseledere skal bistå med dette.
  • Generelt egner ikke våre reiser seg for den som har vondt for å gå. På utfluktene er det ofte mye gåing og det forventes at man skal kunne gå i et jevnt tempo og holde følge med gruppen.
  • Spesielle behov på flyreisen og underveis på turen må opplyses om ved påmelding.

Tillegg for enkeltrom kr 3.500,-

Har du behov for tilslutning fra andre byer er vi selvfølgelig behjelpelig med dette. Ta kontakt med oss for priser og muligheter. I noen tilfeller må overnatting på Gardermoen påregnes på ut- og/eller hjemreise, grunnet tidlig avreise eller sen ankomst. Vi gjør oppmerksom på at alle tider er lokale tider.

  • Avgang fra Oslo.
  • Vi anbefaler at du møter opp i god tid og senest 2 timer før avreise.

Turen til Berlin

Varighet ca. 1,5 timer
Flyselskap Norwegian

Du kan sjekke inn 20 kg bagasje.

Turen hjem fra Berlin

Varighet ca. 1,5 timer
Flyselskap Norwegian

Du kan sjekke inn 20 kg bagasje.

Trenger du hjelp?
Kontakt Aller travel på telefon eller e-post.

23 89 64 70
Del innlegg